nauczanie domowe
Nauczanie domowe
Fundacja Wspierania Rozwoju Dziecka od 2004 roku prowadzi szkołę podstawową dla uczniów i uczennic, którym wydano orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na całościowe zaburzenia rozwoju ze spektrum autyzmu, w tym zespół Aspergera.
W związku z istniejącymi na stołecznym rynku edukacyjnym potrzebami w roku 2024 FWRD uruchamia Liceum Wspierania Rozwoju oraz pilotażowy program edukacji domowej na poziomie pierwszej klasy liceum ogólnokształcącego przeznaczony dla uczennic i uczniów, którzy z różnych powodów mają trudności w realizacji obowiązku szkolnego w szkole stacjonarnej.
W ramach programu realizowane są cele i treści edukacyjne zgodne z podstawą kształcenia ogólnego i są dostosowywane do potrzeb i możliwości uczniów.
Udział w programie jest bezpłatny.
Uczniowie i uczennice realizują naukę przedmiotów w domu, we własnym tempie. Do szkoły znajdującej się przy ul. Podczaszyńskiego 12 przychodzą na terapię, zajęcia wyrównawcze, zaliczenia materiału i zajęcia integracyjne.
Każda osoba uczestnicząca w programie ma wyznaczonego tutora/tutorkę, z którym/ą spotyka się raz w tygodniu. Podczas tych spotkań zalicza zaplanowane części materiału. Zakres i forma zaliczenia ustalane są indywidualnie. Tutor/tutorka pomaga również w planowaniu samodzielnej pracy w domu, dzieleniu materiału na mniejsze partie i organizacji ewentualnych zajęć wyrównawczych.
W szkole przy ul. Podczaszyńskiego 12 realizowane są wszystkie rodzaje terapii zaleconych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Plan każdej osoby ustalany jest indywidualnie i obejmuje zajęcia 2-3 razy w tygodniu po 2-4 godziny lekcyjne. Dostępne są następujące rodzaje terapii:
• TUS – Trening Umiejętności Społecznych,
• zajęcia korekcyjno-kompensacyjne,
• socjoterapia,
• arteterapia
• logopedia
• zajęcia wyrównawcze;
Możliwe są również indywidualne spotkania zarówno młodzieży jak i rodzica/opiekuna ze szkolnym psychologiem, oraz uczestniczenie w grupowych spotkaniach rodziców.
Uczniowie i uczennice spotykają się ze swoją grupą na zajęciach integracyjnych z tutorem/tutorką przynajmniej raz w tygodniu. Ich celem jest integracja, budowanie relacji i trenowanie umiejętności społecznych.
Aby wziąć udział w rekrutacji należy przesłać zgłoszenie na adres: nauczaniedomowe@fwrd.org.pl
Wiadomość powinna zawierać:
- imię i nazwisko kandydata/kandydatki,
- imię i nazwisko rodzica/opiekuna,
- telefon kontaktowy.
Proces rekrutacji przebiega dwustopniowo. W pierwszej kolejności zapraszamy na rozmowę rodzica/opiekuna, w kolejnym kroku spotykamy się z kandydatem/kandydatką.
Prosimy o przygotowanie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego na III etap edukacyjny oraz w miarę możliwości, opinię wychowawcy o funkcjonowaniu ucznia/uczennicy w szkole.
Zależy nam na tym, aby w grupie były osoby o zbliżonym poziomie funkcjonowania poznawczego i społecznego. Mimo że proces uczenia się ma przebiegać w warunkach domowych, chcemy, aby uczniowie mieli okazję do rozwijania relacji społecznych z rówieśnikami.
W programie pilotażowym w semestrze letnim roku szkolnego 2023/24 weźmie udział maksymalnie 10 uczniów/uczennic.
e-mail: nauczaniedomowe@fwrd.org.pl
tel: +48 666635470